Menu

Mýty v marketingu, díky kterým přicházíte o peníze

0 Comments

Propagace je stejně důležitá jako samotná produkce výrobků a poskytování služeb. V dnešní době je stále těžší a těžší zaujmout koncového zákazníka a přimět ho, aby navštívit váš web. A když se to povede, tak práce nekončí. Pomocí správných konverzních prvků ho musíte dovést až dokončení nákupu. Co vás ale zbytečně stojí peníze, i když by nemuselo?

e-mailový marketing

Mýt č. 1: návštěvnost závisí pouze na SEO a PPC

Podle výzkumů se díky SEO optimalizaci a PPC (pay per click) reklamě přijde na váš web zhruba 55 procent uživatelů. Další část uživatelů závisí na tom, jak kvalitní máte obsah, grafiku a strukturovaná data.

 

Téměř polovina lidí se k vám dostane díky referencím jiných zákazníků, prostřednictvím obrázků, lokálních výsledků ve vyhledávači, skrz videa a mnoho dalších. Investovat byste tak měli do všech oblastí a ne jen prvoplánově do SEO a PPC.

základy SEO optimalizace

Mýt č. 2: Obsahový marketing se odehrává jen na vašem webu

I když si to spousta lidí myslí, obsahová reklama by neměla být pouze na vašich stránkách. Ve skutečnosti by měl být protknutý napříč internetem. Zejména v případě, že máte úplně nový web, tak byste se měli soustředit spíš na publikaci jinde. Vyzkoušet můžete např. Slideshare, YouTube, Pinterest, Instagram či LinkedIn.

 

Pro vyhledávač, zejména pro Google je nejdůležitější, jak dobře dokážete řešit problémy uživatelů. Pokud to dokážete lépe a rychleji než konkurence, budou vás milovat nejen čtenáři, ale také Google. Díky úspěchu u vyhledávače budete mít pravděpodobně větší úspěch i u klientů.

 

Mýt č. 3: Všechny investice musí být vždy měřitelné

V příručkách, ekonomických knihách i ve škole se říká, že investice do propagace musí být vždy měřitelná a schopné přesné návratnosti. V online propagaci to tak ale vůbec není. Existují druhy, které spočítat můžete a typy, u kterých to nejde.

 

  • Měřitelné varianty: PPC, e-mailing, remarketing a sociální sítě.
  • Prakticky nezměřitelné varianty: SEO, organické sdílení na sociálních sítích, PR, obsah na webu, přirozené šíření dobré pověsti mezi lidmi.